A halál oldala. Istennek a megszentelõdésünkben az élet és a halál oldalán egyaránt formálnia kell minket. Egyesek túl sok idõt töltenek a halál helyén, végül olyanok lesznek, mint a sír.
Mindig heves harc folyik a megszentelõdés elõtt, mindig van valami, ami éles ellentétben áll Jézus Krisztus kívánságaival.
Amint Isten Szelleme elkezdi megmutatni, mi a megszentelõdés, elkezdõdik a küzdelem.
"Ha valaki hozzám jön és meg nem gyûlöli... a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom" (Lk 14,26).
A megszentelõdés folyamatában Isten Szelleme megfoszt engem mindentõl, míg nem marad más, csak "önmagam", s ez a halál helye. Hajlandó vagyok-e csak "magam" lenni és semmi több - barátok, szülõ, testvér és önzõ érdek nélkül -, készen a halálra? Ez a megszentelõdés feltétele.
A megszentelõdés folyamatában Isten Szelleme megfoszt engem mindentõl, míg nem marad más, csak "önmagam", s ez a halál helye. Hajlandó vagyok-e csak "magam" lenni és semmi több - barátok, szülõ, testvér és önzõ érdek nélkül -, készen a halálra? Ez a megszentelõdés feltétele.
Nem csoda, hogy Jézus ezt mondta: "Nem békességet hozni jöttem, hanem fegyvert" (Mt 10,34).
Itt kezdõdik a harc, itt sokan elcsüggedünk.
Nem akarjuk azonosítani magunkat Jézus halálával ezen a ponton.
"De ez olyan rettenetes és kérlelhetetlen" - mondjuk, Urunk szigorú és elvárja ezt tõlünk.
"Nem kívánhatja, hogy ezt tegyem." - Pedig kívánja.
Akarok-e egészen "magam" lenni, mindent határozottan lehántani magamról, amit barátaim vagy saját magam gondolok magamról és kiszolgáltatom-e ezt a mezítelen valómat Istennek?
Akarok-e egészen "magam" lenni, mindent határozottan lehántani magamról, amit barátaim vagy saját magam gondolok magamról és kiszolgáltatom-e ezt a mezítelen valómat Istennek?
Amint kész vagyok erre, Õ megszentel egészen, és életem megszabadul minden nyûgtõl, mindentõl - Istent kivéve.
Amikor így imádkozol: "Uram, mutasd meg, mi nekem a megszentelõdés" - Õ megmutatja.
Amikor így imádkozol: "Uram, mutasd meg, mi nekem a megszentelõdés" - Õ megmutatja.
Azt jelenti, hogy eggyé lettem Jézus Krisztussal.
A megszentelõdés nem olyasvalami, amit Õ helyez belém, hanem Õ maga az bennem.
"💞Tõle vagytok pedig ti a Krisztus Jézusban, aki bölcsességül lett nekünk Istentõl és igazságosságul, szentségül és váltságul" (2Kor 1,30)
Az élet oldala. A megszentelõdésnek az a titka, hogy általa Jézus Krisztus tökéletes tulajdonságaiban részesülök, nem fokról fokra, hanem azonnal, amint hit által valósággá vált bennem, hogy Jézus Krisztus szentségül lett nekem.
Nem jelent kevesebbet, mint hogy általa Jézus Krisztus szentsége észrevehetõen az enyém lesz.
A szent élet egyetlen csodálatos titka nem Jézus utánzása, hanem hogy az Õ tökéletes tulajdonságai megnyilvánuljanak az én halandó testemben. "Krisztus tibennetek" - ez a megszentelõdés.
A szent élet egyetlen csodálatos titka nem Jézus utánzása, hanem hogy az Õ tökéletes tulajdonságai megnyilvánuljanak az én halandó testemben. "Krisztus tibennetek" - ez a megszentelõdés.
Az Õ csodálatos életének részesévé leszek a megszentelõdésben - hit által, Isten kegyelmének királyi ajándékaként. Kész vagyok-e oly valóságosan megszentelõdni Istenért, amilyen valóság ez az Õ Igéjében?
A megszentelõdés Jézus Krisztus szent tulajdonságainak elnyerése.
A megszentelõdés Jézus Krisztus szent tulajdonságainak elnyerése.
Az Õ türelme, szeretete, szentsége, hite, tisztasága, szépsége minden megszentelt lélekben és mindegyik által megmutatkozik.
A megszentelõdés nem azt jelenti, hogy Jézusból erõt veszünk a szentséghez, hanem hogy Jézussal együtt elfogadjuk azt a szentséget, ami benne van, hogy bennünk is ott legyen.
A megszentelõdés nem utánzás, hanem részesít valamiben.
Az utánzás egészen más. Jézus Krisztusban minden tökéletes; és a megszentelõdés titka az, hogy Jézus tökéletessége rendelkezésemre áll és általa lassan de biztosan rendezett, egészséges és szent életet kezdek élni. Isten hatalma birtokba vett (1Pt 1,5).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése