Közülünk nagyon kevesen vannak, akiket Õ meggyõzhetett bûn tekintetében. Ismerjük azt a belsõ zûrzavart a rossz miatt, amit tettünk.
De ha a Szent Szellem meggyõz bûn tekintetében, ez elfeledtet velünk minden földi kapcsolatot és csak azt az egyet hagyja meg: "Egyedül Te ellened vétkeztem" (Zsolt 51,6).
Amikor valaki így gyõzõdött meg a bûnrõl, lelkiismerete hatalmasan tudtára adja, hogy Isten nem bocsáthat meg neki; ha megbocsátana, akkor az embernek erõsebb igazságérzete lenne, mint Istennek. - Isten megbocsát, de saját szívének kellett megszakadnia Krisztus halálra adásában, hogy ezt megtehesse.
Hogy megbocsát, az az Õ kegyelmének nagy csodája. Egyedül Krisztus halála által volt képes arra az isteni természet, hogy megbocsátva is hû maradhasson önmagához.
Értelmetlenség azt mondani, hogy Isten azért bocsát meg, mert Õ szeretet.
Mihelyt Szelleme meggyõzhetett a bûn felõl, soha többé nem mondunk ilyet.
Isten szeretete a Golgota és semmi más! Isten szeretetét csak a keresztrõl tudjuk leolvasni, sehonnan máshonnan.
Az egyetlen alap, amelyre nézve Isten megbocsáthat nekem: az én Uram keresztje!
Az egyetlen alap, amelyre nézve Isten megbocsáthat nekem: az én Uram keresztje!
Lelkiismerete ott megnyugodott.
A bűnbocsánat nemcsak azt jelenti, hogy a pokoltól megszabadít és felkészít királysága számára.
Hogy megbocsát, annyit jelent: visszahelyez egy újjáteremtett kapcsolatba.
A bűnbocsánat nemcsak azt jelenti, hogy a pokoltól megszabadít és felkészít királysága számára.
Hogy megbocsát, annyit jelent: visszahelyez egy újjáteremtett kapcsolatba.
A vele való azonosulásba Krisztusban.
A megváltás csodája, hogy Isten engem, a szentségtelent átváltoztat Õ magához, az egyetlen Szenthez hasonlóvá azáltal, hogy új természetet ültet belém, a Jézus Krisztus természetét.
A megváltás csodája, hogy Isten engem, a szentségtelent átváltoztat Õ magához, az egyetlen Szenthez hasonlóvá azáltal, hogy új természetet ültet belém, a Jézus Krisztus természetét.